B2B-shop med försäljning till företag

Vanliga frågor

Ibland kan en eller två frågor behöva svar och nedan har vi listat några av de vanligaste frågorna.

Hittar du inte svaret på det du undrar över där är vi glada om du hör av dig till oss. Det gör du här.

Order

Kan jag lägga order via e-post eller telefon?

För snabbast hantering lägg ordern i webshopen, men vi tar även emot order via e-post.


Kan jag förhandsboka produkter som är slutsålda i webshopen?

Det är ofta möjligt att förhandsboka produkter som är slutsålda i  webshopen, allt för att du ska få den mängd du önskar när produkten  kommer in på lager igen. Kontakta oss med ditt önskemål, om det är möjligt skriver vi då in en förhandsbokning till dig


Jag behöver mer än vad som finns på lager av en produkt, hur gör jag?

Kontakta oss och skriv hur mycket du önskar beställa, om det är möjligt lägger vi då  in en förhandsbokning till dig och du får det du önskar vid nästa  inleverans.


Kan jag hämta min order hos er?

Det finns inte möjlighet att komma till oss för att shoppa eller hämta  order, all försäljning sker genom hemsidan och varorna skickas sedan  till dig. 


Kan jag avbeställa min order?

Detta beror på hur långt vi kommit med din order. Kontakta oss, så kikar vi på om det är möjligt.


Leverans

När skickas min order?

Din order skickas från oss inom 1-3 arbetsdagar, vanligtvis skickar vi samma dag eller nästa arbetsdag.


Vad kostar frakten?

De lättaste produkterna kan skickas som brev från 15 kr, sedan ökar fraktkostnaden med orderns vikt.  Det finns alltid ett fraktalternativ som kostar max 49 kr i frakt.  
Ett fraktfritt alternativ finns alltid vid order över 995 kr inkl moms.


Hur skickas min order?

Vi samarbetar med Postnord och DHL. I kassan kan du se olika leveransalternativ och själv välja det som passar dig bäst.


Vad händer om jag inte hämtar ut min order på utlämningsstället?

För de paket som inte hämtats ut eller tagits emot tar vi ut en avgift  på 250 kr inklusive moms, detta motsvarar de kostnader som det orsakat  oss att skicka ut paketet samt för att ta det i retur. Vet du med dig  att du inte vill behålla ordern när den kommer till ditt  utlämningsställe eller din dörr, blir det billigare för dig om du tar  emot paketet och sedan själv returnerar det till oss.


Retur & reklamation

Får jag returnera produkter?

Hos oss har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit  emot varorna, du står då själv för returfrakten och ansvarar för att  varorna kommer fram till oss. Läs mer om hur du går till väga här.


Hur reklamerar jag en felaktig produkt?

Är något felaktigt ska detta reklameras inom 14 dagar efter att varan  mottagits. Tyger ska kontrolleras INNAN du klipper och påbörjar din  sömnad, tyger som är tillklippta tar vi inte i retur.   Vi tar inte emot några reklamationsreturer utan att du först varit i   kontakt med oss via mail. Skicka oss ett mail på [email protected]   där du uppger ordernummer, beskriver felet och bifogar bildunderlag för   att vi ska få en uppfattning om vad felet gäller.


Produktfrågor

Kan jag beställa tygprover?

Givetvis, du beställer tygprover här.


Hur vet jag om ett mönster är licensskyddat?

I sortimentet har vi tyger som är licensskyddade, det gäller till stor del kända figurer från filmer.

Några av tygerna får endast sys i för privat bruk, du får därmed inte  sy upp i dessa för att sälja. På produktsidan för dessa tyger står det  då i beskrivningen: "Licensskyddat mönster - endast sömnad för privat bruk". Är tyget inte  märkt med detta får du lov att sy och sälja av tyget, men viktigt att   tänka på är att tryckeriet endast betalt licensen för att använda   figurens namn på tyget och inte när produkten förändras och i detta fall   blir ett plagg. Till exempel får tyget vid försäljning heta "Musse   Pigg", men när du syr ett plagg i tyget får detta tyvärr inte benämnas   efter figuren eller filmen. Plagget kan då vid försäljning till exempel   marknadsföras som "Klänning med möss". Dessa krav beror på att  företaget  som äger rättigheterna till figurerna vill ha kontroll över  hur deras  figurer marknadsförs. 


Får jag låna era produktbilder?

Vi tar våra bilder själva och äger rättigheten till dem. Skulle du vilja tipsa dina vänner om våra produkter på www.jonic-textil.se får  du gärna använda bilderna och länka till oss, men vi tillåter inte att  våra bilder används av andra verksamheter eller i sammanhang där andra  sidor länkas. 


Varan är slutsåld i webshopen, när kommer den in igen?

Inne på produktsidan kan du bevaka produkten, du får då ett mejl från  oss så fort den kommer in på lager igen. Vill du veta mer exakt när den  kommer in, kontakta oss så ser vi kan ta reda på beräknat datum för inleverans.